IBU objavio istraživanje te strategiju i smjernice za unaprjeđenje popularnosti biatlona kod generacije Z

07.10.2025.

Kako je i predviđeno strategijom razvoja “Target 26” i “Target 30” IBU od 2022. godine ulaže dodatne napore u povećanje dosega i popularnosti biatlona, osobito putem društvenih mreža i digitalnih kanala. Kako je generacija Z skupina koja dominira u konzumaciji digitalnih sadržaja, IBU je putem agencije Two Circles proveo istraživanje na preko 1500 mladih “gen Z” ispitanika kako bi se strategija i digitalna komunikacija bolje prilagodila njihovim preferencijama.

Neki od ključnih nalazi istraživanja:

  • glavni faktor koji ih je privukao da počnu pratiti biatlon je uzbudljivost i neizvjesnost sporta
  • od razloga zbog kojih počinju pratiti sport gledanje preko televizije duplo je manje zastupljeno u odnosu na starije generacije dok su društvene mreže i video igre duplo više zastupljene
  • veća je vjerojatnost da će postati “fanovi” nekog sporta ako su i njihovi prijatelji zainteresirani
  • pojedinačni sportaši i njihove osobnosti više ih privlače od ekipa i nacionalnih timova
  • kao jedna od pozitivnih karakteristika biatlona, pogotovo kod djevojaka, navedena je jednakost zastupljenosti sporta u oba spola (za razliku od nogometa, rukometa i sl.)
  • njihov doticaj i poznavanje biatlona još uvijek uvelike ovisi o tome prate li roditelji biatlon zbog čega se komunikacija i sadržaj oko biatlona mora prilagoditi kako bi se iskoristio potencijal digitalnih kanala kod mlađe generacije i doprlo do većeg broja novih fanova

Cijeli dokument pogledajte putem linka u nastavku: